خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/07 - 12:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ذاکر مطرح کرد:

نقش آفرینی در معادلات منطقه؛ خیال خام کشورهای عربی در ایجاد سفارت اسرائیل

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: تصور کشورهای عربی منطقه که اقدام به ایجاد سفارت و آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی می کنند؛این است که بتوانند در معادلات منطقه‌ای و جهانی نقش آفرینی کنند.

سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ایجاد رسمی سفارت اسرائیل در امارات متحده عربی گفت: روابط حاکمان عرب منطقه با رژیم صهیونیستی کار عجیب و تازه ای نیست؛چراکه کشورهای عربی منطقه به امنیت پوشالی آمریکا و اسرائیل دلخوش کرده اند.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: امارات امنیت خود را  مدیون اسرائیل و آمریکا می داند؛ این کشور در میان جنگ و آتش خاورمیانه قرار گرفته است؛در شمال این کشور عراق و افغانستان و در جنوب این کشور نیز یمن،عربستان و بحرین حضور دارند و این  بندرگاه به کریدور تبادلات پولی و مالی آسیا  تبدیل شده است.



وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس در موضوع  همراهی با رژیم صهیونیستی سالها است که  به اشتباه حرکت کرده اند،مطرح کرد:به دلیل ضعیف شدن جبهه عربی ،کشورهایی مانند امارات و بحرین به پشتیبانی عربستان سعودی به خودشان اجازه می‌دهند روابط پشت پرده خود با اسرائیل  را علنی کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برخی کشورها تلاش می‌کنند با عادی‌سازی روابط با اسرائیل ، فشار خود را بر مردم مظلوم فلسطین افزایش دهند، مطرح کرد: امارات و حکام مرتجع منطقه هزینه این اقدام خود را پرداخت خواهند کرد؛چراکه حمایت از آرمان فلسطین پیوند­ دهنده بین مسلمانان سراسر عالم است.



بیشتر بخوانید:





ذاکر با بیان اینکه ایجاد سفارت و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به معنای پذیرش سیاست های اسرائیل است، ادامه داد: موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی،سیاست آمریکا در خاورمیانه است،اما تحقق چنین امری موجب تقویت اسرائیل در منطقه می‌شود و این برای جهان اسلام خطرناک است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه  اقدام امارات و دیگر حکام خودفروخته قطعا خیانت به مردم فلسطین است،تاکید کرد: بسیاری از کشورهای مستقل منطقه زیربار عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس  نمی روند؛ هرچند که امارات پیش قدم کشورهای منطقه برای ایجاد سفارت و عادی‌سازی روابط با اسرائیل شده تا خوش خدمتی خود نزد آمریکا و رژیم صهیونیستی را اثبات کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تصور کشورهای عربی منطقه که اقدام به ایجاد سفارت و آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی می کنند؛این است که بتوانند در معادلات منطقه‌ای و جهانی نقش آفرینی کنند،اما باید این را بدانند که آمریکا می‌خواهد از این طریق به منافع خود دست پیدا کند.



عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش کشورهای مستکبر از جمله آمریکا،انگلیس و برخی کشورهای غربی برای عادی سازی روابط و تسلیم شدن در برابر صهیونیست ها محقق نخواهد شد،چراکه هدف استکبار جهانی تنها تامین امنیت برای رژیم صهیونیستی در منطقه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 312843
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار